انتخابات

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 786163

پیمان عباسی، فیلم‌نامه‌نویسی که چند فیلم در نوبت اکران دارد درباره آثار راه ‌یافته به دوره چهلم جشنواره فیلم فجر می‌گوید: بسیاری از فیلم‌اولی‌ها در سال‌های گذشته با آثار خوبی که داشتند ما را به آینده سینمای ایران امیدوار کردند و بسیاری از اسطوره‌های سینما هم با آثار اخیرشان ما را ناامید کردند به طوری که وقتی برخی از کارگردان‌های بزرگ فیلم می‌سازند به خودم می‌گویم ممکن است دیگر فیلم نسازید؟ اجازه بدهید تصویر خوبی که از فلان فیلمتان در ذهنمان داریم باقی بماند، با این وجود باز هم تمایلی به تماشای آثار جشنواره فیلم فجر امسال ندارم مگر اینکه فیلمی پس از اکران مورد توجه قرار بگیرد که ببینم.

ممکن است دیگر فیلم نسازید؟!

کمدی‌های جا مانده از جشنواره

عباسی، فیلم‌نامه‌نویسی است که بیشتر به خاطر نوشتن آثار کمدی شناخته می‌شود اما اصلاً تمایلی به این ماجرا ندارد و می‌گوید: دوست ندارم به عنوان نویسنده آثار کمدی شناخته شوم ولی متأسفانه همچنان کار کمدی می‌نویسم. در حال حاضر هم مشغول نگارش یک سریال کمدی به  نام «غریزه فرعی» برای یک پلتفرم هستم.

او خاطرنشان می‌کند: نویسنده‌های مستقلی مثل من که با بخش خصوصی کار می‌کنند، چاره‌ای ندارند چون بخش خصوصی پیشنهادهایش را براساس نبض بازار به نویسنده می‌دهد. ممکن است سریالی مانند «نیسان آبی» در شرایط فعلی پربیننده شود سفارش‌دهندگان به سمت ساخت آثاری مانند آن می‌روند چون تهیه‌کننده بخش خصوصی به میزان فروش اهمیت می‌دهد.

وی که نویسنده سه فیلم کمدی در نوبت اکران است اما هیچ کدام از این فیلم‌ها به جشنواره امسال راه پیدا نکرده‌اند توضیح می‌دهد: فیلم «ملاقات با جادوگر» جمشید بهرامیان در نوبت اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار دارد، فیلم «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی نیز آماده اکران است و به جشنواره فجر ارائه نشد و فیلم «جنس لطیف» ساخته محسن آقاخانی هم در نوبت نمایش است و این فیلم هم در جشنواره امسال شرکت نکرده است.

 تفکیک تخصص‌ها در سینما

عباسی که فیلم‌نامه سریال «داستان یک شهر» به کارگردان محمدرضا آهنج را نوشته است در این باره می‌گوید: ۲۰سال پیش اصغر فرهادی فصل اول این سریال را ساخت و حالا ما با نگاه جدیدی این قصه را ادامه دادیم. جالب اینکه من برای نخستین بار در این سریال، یک نقش منفی را بازی می‌کنم.

او درباره نخستین تجربه‌اش در بازیگری خاطرنشان می‌کند: فکر نمی‌کردم بازیگری کار سختی باشد تا اینکه خودم به این حوزه ورود کردم و دیدم چه کار سختی است و نیاز به تخصص ویژه‌ای دارد. اینکه نویسنده خوبی باشید دلیلی نمی‌شود که الزاماً کارگردان یا بازیگر خوبی شوید. این شاخه‌ها هر کدام تخصص‌های ویژه‌ای را می‌طلبد. به همین دلیل مربی بازیگری خصوصی استخدام کردم تا در نخستین تجربه بازیگری‌ام، آبرویی که در نویسندگی قطره قطره جمع کردم را از بین نبرم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.